portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestników ruchu drogowego | Jed¼ Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
PORADY

Eksploatacja samochodu | Hak holowniczy


Montaż haka holowniczego a tylne czujniki parkowania

02-04-2019 | źródło: materiały prasowe

Współczesne samochody wyposażone są w coraz więcej systemów wspomagających kierowcę, jednym z nich są czujniki parkowania. W kontekście montażu haka holowniczego pojawia się pytanie, czy wpłynie to jakkolwiek na ich pracę np. podczas ciągnięcia przyczepy?

PORADY I Eksploatacja samochodu - Montaż haka holowniczego a tylne czujniki parkowania I Hak holowniczy

Czujniki parkowania działają na zasadzie echosondy, czyli emitują fale ultradźwiękowe. Są jak nadajniki i odbiorniki - emitują falę, która po odbiciu od przeszkody, wraca po określonym czasie i informuje o odległości od danego obiektu. Pracy czujników towarzyszą sygnały dźwiękowe. Wraz ze zmniejszeniem odległości od przeszkody, zwiększa się częstotliwość ich występowania. Niektórzy z nas żyją w przekonaniu, że sam montaż haka lub np. ciągnięcie przyczepy zaburzy pracę czujników parkowania.

"W samochodach wyposażonych w tylne czujniki parkowania nie ma żadnego problemu z montażem haka holowniczego. W większości z nich mamy kilka możliwości czasowej dezaktywacji czujników. Sam hak również nie będzie przez nie wykrywany, gdyż haki najnowszej generacji są po prostu składane na czas ich nieużywania. Jeśli chodzi o wyłączenie czujników, w wielu pojazdach można zrobić to za pomocą przycisku na konsoli. Nierzadko procedurę tę można przeprowadzić także po podłączeniu testera diagnostycznego i wybraniu odpowiedniej funkcji. Jest również możliwe, że podpięcie dedykowanej wiązki elektrycznej samoczynnie czasowo dezaktywuje tylne czujniki parkowania"

- tłumaczy Mariusz Fornal, kierownik działu technicznego w firmie Steinhof.

Istnieje zatem wiele sposobów na poradzenie sobie z tylnymi czujnikami parkowania. W samochodach wyposażonych w sensory można bez przeszkód zamontować hak i korzystać z jego pełnej funkcjonalności, począwszy od ciągnięcia przyczepy po zamontowanie bagażnika na rowery. Gdzie jednak szukać informacji, jakiej metody użyć, by dezaktywować tylne czujniki parkowania w naszym samochodzie?

"Informacje na temat skorzystania z poszczególnych metod każdorazowo można sprawdzić w instrukcji obsługi samochodu lub bezpośrednio u jego producenta. Najmniej zachodu jest oczywiście w momencie, gdy nasze auto wyposażone jest w specjalny przycisk lub dedykowana wiązka sama wyłącza czujniki. W Steinhof informujemy klientów o takich sposobach i dbamy o to, by nasze haki spełniały najwyższe standardy jakości, co obejmuje również wygodę eksploatacji"

- podsumowuje Mariusz Fornal.

 
 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry