portal motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie | nowe materiały na stronie
powrót do strony głównej

poznaj nasze opinie z testów samochodów
NOWE NA STRONIE:
TESTY | Plusy i minusy - Cupra Born, elementy podnoszące bezpieczeństwo dzieci
TESTY ZDERZENIOWE EURO NCAP | Honda, NIO i Toyota z ocenami Euro NCAP
TESTY | Dziecko w Cupra Born - foteliki i wózki

Portal dla wszystkich uczestnikw ruchu drogowego | Jed Bezpiecznie

Jedź Bezpiecznie | magazyn motoryzacyjny

TESTY

social media - magazyn motoryzacyjny Jedź Bezpiecznie


Akcje przywoławcze do serwisów


Bezpieczeństwo dzieci


Elektromobilność


Polskie drogi


Porady


Porozmawiajmy o bezpieczeństwie


Produkty


Przepisy


Salon samochodowy


Sport


Technika


TESTY | Samochody dostawcze


Testy zderzeniowe Euro NCAP


Ubezpieczenia


Wydarzenia


Wypadki drogowe


Z rynku


 
AKCJE PRZYWOŁAWCZE DO SERWISÓW

UOKiK | 2019 | Alfa Romeo Giulia i Stelvio, Audi A6, Fiat Ducato, Punto i Talento, Ford Focus, Jeep Cherokee, Compass i Wrangler, Lexus LS, Mazda 2, BT-50, 6, CX-7, RX-8 i CX-9, Nissan Qashqai, Peugeot Traveller i Expert 4, Skoda Karoq i Octavia


Ośmiu producentów samochodów wzywa swoich klientów do serwisów

05-04-2019 | tekst: Maciej Kalisz | foto: archiwum i producenci

Już w pierwszym tygodniu kwietnia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o 17 akcjach serwisowych. Większość z nich dotyczy różnych modeli samochodów produkowanych przez FCA, ale jedną trzecią ze wszystkich wezwań skierowano do właścicieli Mazd.

WEZWANIA DO SERWISÓW I UOKiK - Ośmiu producentów samochodów wzywa swoich klientów do serwisów I 2019 I Alfa Romeo

Trzy akcje serwisowe dotyczą modeli Alfy. W wyprodukowanych we Włoszech Stelvio przewód alternatora może ocierać o kabel EGR. Przetarcie osłony grozi zwarciem. W Polsce wada ta obejmuje 30 samochodów.

Z kolei w odmianie Quadrifoglio istnieje ryzyko odłączenia się przewodu chłodzenia silnika. W praktyce objawia się to między innymi utratą mocy. FCA, koncern do którego należy Alfa, poinformował, że kampania naprawcza na polskim rynku dotyczy 15 egzemplarzy Stelvio ze znaczkiem czterolistnej koniczyny.

Jeszcze jeden problem w Stelvio, a także Giulii, dotyczy autonomicznego tempomatu. Po przestawieniu na tryb Active może nastąpić automatyczne przyspieszenie samochodu. Wada ta obejmuje łącznie 574 egzemplarze tych dwóch modeli. Naprawa polegać będzie na zmianach w oprogramowaniu sterowników układu hamulcowego.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 342 800 00 lub 33 813 55 10.

• TESTY | Dziecko w Alfie Stelvio - foteliki i wózki

WEZWANIA DO SERWISÓW I UOKiK - Ośmiu producentów samochodów wzywa swoich klientów do serwisów I 2019 I Audi

W Audi A6 Avant (kombi) wyprodukowanych w Niemczech w okresie kwiecień - październik 2018 roku (B9) może dojść do nieszczelności dachu szklanego i poluzowania się jego pokrywy. Na rynku polskim wada ta dotyczy 43 egzemplarzy. Naprawa polega na wymianie tylnego panelu szklanego dachu.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 39 55.

WEZWANIA DO SERWISÓW I UOKiK - Ośmiu producentów samochodów wzywa swoich klientów do serwisów I 2019 I Fiat

Fiat (FCA) poinformował, że w Ducato pochodzących z Włoch, istnieje ryzyko oderwania się od korpusu tulei intercoolera, co może spowodować włączenie się kontrolki silnika i utratę mocy. Akcją serwisową objęto 2752 samochody.

Wady wykryto także w produkowanych we Włoszech Punto. Problem dotyczy napinaczy przednich pasów bezpieczeństwa, które podczas kolizji czy wypadku mogą nie zadziałać. Kampanią naprawczą w tym zakresie objęto 79 egzemplarzy.

Jeszcze jedna usterka dotyczy Fiata Talento. W tym modelu, produkowanym we Włoszech, wykryto ryzyko utraty sprawności działania hamulca postojowego. Naprawa, w 116 samochodach, polegać będzie na wymianie jego mechanizmu.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 342 800 00 lub 33 813 55 10.

WEZWANIA DO SERWISÓW I UOKiK - Ośmiu producentów samochodów wzywa swoich klientów do serwisów I 2019 I Ford

W nowym Fordzie Focus pochodzącym z fabryki w Saarlouis (Niemcy) istnieje ryzyko otwarcia tylnych drzwi w trakcie opuszczania szyby. Problem ten w Polsce dotyczy 1306 samochodów wyprodukowanych pomiędzy 12 marca 2018 a 21 stycznia 2019 roku.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 608 67 80.

• TESTY | Pierwsze wrażenia | Dojrzały Ford Focus

WEZWANIA DO SERWISÓW I UOKiK - Ośmiu producentów samochodów wzywa swoich klientów do serwisów I 2019 I Jeep

FCA zgłosił także problemy z Jeepem. W wyprodukowanych w USA Cherokee (rocznik 2018) dywanik podłogi kierowcy może blokować pedał przyspieszenia, uniemożliwiając, mimo zwolnienia przez kierowcę nacisku, jego powrót do stanu spoczynkowego. Stwarza to ryzyko kolizji lub wypadku. Akcją serwisową w Polsce objęto 61 samochodów.

Druga wada wykryta w Cherokee (USA, 27.02.2013-05.01.2018) odnosi się do elektroniki. Podczas używania aktywnego tempomatu Cruise Control i okresowym zwolnieniu poniżej ustawionego limitu może dojść do samoistnego przyspieszenia lub braku hamowania.

Właściciele 117 egzemplarzy Cherokee, których może dotyczyć ta usterka zostaną wezwani do serwisu celem dokonania zmian w oprogramowaniu centralki silnika.

Inną wadę znaleziono w Compassach wyprodukowanych w USA w okresie 17 marca 2017 do 21 stycznia 2018 roku. W modelu tym tylne zaciski hamulcowe zostałe wykonane z wadliwych materiałów, przez co mogą powstać pęcherzyki powietrza, a tym samym spadnie efektywność całego układu. Ten problem może dotyczyć 257 egzemplarzy Jeepa Compass.

Natomiast w wyprodukowanych w USA Wranglerach (07.05.2017-21.08.2018) może dojść do odłączenia się wspornika ramy drążka poprzecznego zawieszenia przedniego. Stwarza to ryzyko obniżenia reakcji układu hamulcowego. Usterka dotyczy 16 egzemplarzy zarejestrowanych w Polsce.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 800 342 800 00 lub 33 813 55 10.

WEZWANIA DO SERWISÓW I UOKiK - Ośmiu producentów samochodów wzywa swoich klientów do serwisów I 2019 I Lexus

Toyota Motor Poland wzywa właścicieli 252 egzemplarzy Lexusa LS, wyprodukowanych w Japonii pomiędzy 3 marca 2017 a 13 lipca 2018 roku, wyposażonych w opony typu run-flat ze wzmocnionym bokiem. W partii z tej produkcji stwierdzono nieprawidłowy sposób montażu opon co może skutkować ich mechanicznym uszkodzeniem. W praktyce stwarza to ryzyko powstania wypadku.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 449 05 00.

WEZWANIA DO SERWISÓW I UOKiK - Ośmiu producentów samochodów wzywa swoich klientów do serwisów I 2019 I Mazda

Aż sześciu modeli Mazdy dotyczy problem z przednią poduszką powietrzną pasażera. Wadliwym elementem okazała się obudowa inflatora, urządzenia do napełnienia airbaga. W skrajnych przypadkach jego metalowe fragmenty mogą przedostać się na zewnątrz, co stanowi zagrożenie dla podróżujących osób. W Polsce usterka obejmuje aż 5533 egzemplarze Mazdy2 (DE), BT-50 (UN), 6 (GH), CX-7 (ER), RX-8 (SE) i CX-9 (TB) wyprodukowanych w Japonii pomiędzy 28 lipca 2003 a 3 listopada 2014 roku.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 318 19 73.

WEZWANIA DO SERWISÓW I UOKiK - Ośmiu producentów samochodów wzywa swoich klientów do serwisów I 2019 I Nissan

W części pochodzących z Wielkiej Brytanii modeli Qashqai (J11) zamontowano niezgodny ze specyfikacją kondensator ceramiczny sterownika silniczka wentylatora. Może on spowodować zwarcie i uszkodzenie układu chłodzenia. Nissan poinformował, że w Polsce problem ten dotyczy 926 samochodów.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 801 647 726.

WEZWANIA DO SERWISÓW I UOKiK - Ośmiu producentów samochodów wzywa swoich klientów do serwisów I 2019 I Peugeot

Peugeot wzywa do serwisu właścicieli 46 sztuk modeli Traveller oraz Expert 4. Stwierdzono w nich niepoprawny montaż jarzm tylnego zawieszenia.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 22 444 21 14.

WEZWANIA DO SERWISÓW I UOKiK - Ośmiu producentów samochodów wzywa swoich klientów do serwisów I 2019 I Skoda

W dwóch modelach Skody - Karoq (NU) i Octavia (5E) wyprodukowanych pomiędzy majem i sierpniem 2018 roku zagłówek tylnego siedzenia nie chroni w odpowiedni sposób szyi i głowy. W przypadku stwierdzenia przez serwis wystąpienia tej wady, wymianie podlegać będzie oparcie kanapy. Problem ten może dotyczyć 2679 pojazdów.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: 61 650 39 55.

 

copyright 2002-2024 | polityka prywatności | wydawca: Kalisz Media | kontakt | do góry